BLOG

Kako Google ve, kaj je prav in, kaj ne

Komentar   |   4.6.2017

Članek, ki so ga objavili pri Ad Age, razkriva, da so stvari ponekod šle predaleč, večina pa se tega sploh ne zaveda ...

Ta članek bi moral zaskrbeti cel svet:

http://adage.com/article/digital/official-google-chrome-ad-blocker/309238/

Zakaj?

Članek govori o tem, da bodo nove verzije brskalnika Chrom imele prednameščeno tehnologijo za blokiranje nadležnih oglasov.

Na prvi pogled se to zdi celo koristna nadgradnja, vendar se postavlja vprašanje, kdo je tisti, ki lahko odloči, kaj je nadležno in kaj ne? Prve verzije bodo seveda nedolžne, vendar pa ni zagotovila, da Google v prihodnosti ne bo blokiral oglasov, ki niso v njihovem sistemu. Povedano drugače: Google je s tem odkrito napovedal vojno lokalnim oglaševalskim mrežam.

Že tako in tako imamo v Sloveniji (pa ne samo pri nas) problem, ker večina denarja odteka h Googlu in Facebooku). Nekateri podatki celo kažejo, da gre obema velikanoma skoraj tri-četrtine marketinškega spletnega denarja. Država nima nič od tega, mediji in blogerji dobivajo drobtinice, vsi skupaj pa živimo v strahu, kdaj bo veliki brat (big Google) naredil čistko med slovenskimi ponudniki vsebin in jim blokiral račune.

http://www.internetmojster.com/ppc-programi/your-google-adsense-account-has.html

Pod takšno diktaturo se seveda ne morejo razviti resni mediji in tudi blogerjev, ki bi lahko živeli od svojega dela, Slovenija nikdar ne bo imela. Posledice takega ustrahovanja čutimo vsi: imamo siromašnejši in podhranjen internet, kjer kraljuje peščica velikih (ki imajo moč se otresti Googla in Facebooka) in imamo poplavo nerentabilnih spletnih trgovin, ker je to edini poslovni model, ki koliko-toliko pije vodo (spet samo pri velikih, drugi pa životarijo).

Morda je zdaj čas, da se ponudniki vsebin organizirajo (tako, kot so to naredili na Švedskem), na novo spišejo pravila igre in vsebine ponovno postavijo na prvo mesto.

Če je uspelo Švedom, lahko tudi nam!

Ponudniki tehnologij in infrastrukture namreč pogosto pozabljajo, da je njihov obstoj pogojen z vsebinami, ki jih prenašajo (to velja tudi za TV, GPS in mnoga druga področja).

In še ...

Preveč samovšečno bi bilo, če bi Googlove poteze ocenjevali samo skozi prizmo želje otresti se lokalne konkurence (saj ni številčna, še manj pa močna: Iprom, Get.in, SmartAD, Httpool, Adverta). Jasno je, da gre za spopad s Facebookom. A kaj, ko se oba velikana obnašata kot slona v trgovini s porcelanom, ne zavedata pa se, da ta trgovina ni obiskana zaradi slonov, pač pa zaradi porcelana.

Zvone Štor

   Deli po Facebooku