BLOG

Prelomnice

Zanimivosti   |   25.1.2020

Ali ste vedeli, da se je prvi tiskan oglas pojavil v Angliji leta 1472? Šlo je za prodajni oglas za molitvenik. Vsi naslednji oglasi so bili povezani s cerkvijo, šele 1. januarja 1661 pa se je pojavil oglas za zobno pasto, ki se šteje za prvi oglas blagovne znamke.

Prve komercialne radijske postaje so nastale leta 1920 v ZDA
Prvi plačan televizijski oglas se je pojavil leta 1941, šlo pa je za zapestne ure Bulova. 20 sekund dolg oglas je stal 9 dolarjev.


Do leta 1960 so Američani kupovali zgolj velike avtomobile. Velikost je bil glavni kriterij za nakup. Potem pa so pri Doyle Dane & Bernbach (DDB) izdelali tak oglas za Volkswagen in za vedno spremenili nakupne navade Američanov. Da je bil uspeh še večji, velja omeniti, da je to, samo 15 let po vojni, prvi večji prodor nemške industrije na globalni trg.


Podjetje Absolut je leta 1975 zagnalo eno najbolj prepoznavnih msrketinških kampanj vseh časov. V 25 letih so izdelali več kot 1500 različnih oglasov, njihov tržni delež na področju žganih pijač v ZDA pa je iz 2,5 % zrasel na 50 %.


Leta 1988 je Nike v ZDA prodal za 800 milijonov dolarjev izdelkov. Šlo je za manj znano blagovno znamko namenjeno skoraj izključno tekačem. Potem se jim je zgodila ena najboljših marketinških akcij v zgodovini oglaševanja. Deset let kasneje so prodali več kot 9,2 milijarde dolarjev.

Za začetek spletnega oglaševanja se šteje leto 1994, ko je GoTo.com (danes del Yahoo) predstavil sistem plačila za klik.


Leta 2011 je Coca-Cola v Avstraliji izpeljala eno najbolj drznih akcij. Logotip so zamenjali z imeni. Za potrebe kampanje Share a Coke so izbrali 150 najbolj pogostih imen v Avstraliji. Akcija je vzbudila toliko pozornosti, da so jo naslednje leto izvedli v ZDA, leta kasneje pa po celem svetu. Coca-Coli je uspelo z barvami in tipografijo zgraditi globalno prepoznavno znamko.


Pandorino skrinjico iskrenih oglasov se odprli februarja 2018 pri agenciji Mother London, ko so za verigo hitre hrane KFC izdelali opravičilo. Takrat je namreč prišlo do nekajdnevnega zastoja pri dobavi piščančjega mesa. Celostranski oglas je bil objavljen v britanskem časniku Metro, ko pa so rešili težave z dobavljivostjo, je prodaja čez noč poskočila za 40 %.

ZVŠ

   Deli po Facebooku