Promet po spletni strani je ključna stvar spletnega nastopa, zato je pomembno, kako ga obvladujete. V osnovi namreč poznamo tri vrste prometa in sicer:
- Če prijatelj pove prijatelju, da obišče vašo stran, je to promet, ki ga ne nadzirate.
- Če plačujete Googlu ali Facebooku za oglaševanje, je to promet, ki ga nadzirate, vendar ni v vaši lasti.
- Če imate svojo mailing listo, je to promet, ki ga samo vaš, zanj nič ne plačujete in je popolnoma v vaši lasti. V to skupino spadajo tudi izvirne vsebine na vašem blogu, pa tudi organski obisk na vaših socialnih omrežjih. Še posebej, če poskrbite, da ga s svojimi prijatelji delijo največje avtoritete v branži, kjer delujete.
Ob tem velja omeniti še podatek, ki ga je MOZ objavil leta 2015 in se do danes ni veliko spremenil. Namreč, od vseh googlovih poizvedb jih je samo 3,4 % prišlo iz AdWordsa. To pomeni, da iskalniki še zdaleč niso na vrhuncu moči, skrivnost pa je v manj vrednih ključnih besedah. Primer: če želite biti na prvem mestu med “ženskimi čevlji”, vas bo to drago stalo. Če pa želite biti prvi med “sivimi ženskimi čevlji Nike številka 36”, pa boste prvo mesto hitreje in ceneje dosegli. In še nekaj je: tak obisk je bliže dnu lijaka …
V praksi je tako, da so uspešne samo prometno uravnotežene strani. To so strani z organskim, plačanim in lastnim prometom.
ZVŠ