Blog

Slovenci v spopad s koronavirusom

20. 03. 2020 | Adverta

Če sodimo po branosti spletnih člankov, se Slovenci poleg novosti o koronavirusu izrazito zanimajo še za nasvete za prosti čas in dom, izstopa pa visoka branost vsebin, ki se nanašajo na čas po pandemiji.

Obiskanost spletnih strani v mreži Adverta (vanjo je vključenih 40 osrednjih slovenskih medijskih portalov) se je v prvi polovici marca 2020 povečala za 78,9 odstotka, povprečen čas branja člankov pa se je dvignil iz štirih minut in pol na dobrih devet minut. A pravo sliko o slovenskem uporabniku spleta v prvih tednih epidemije razkrije šele podrobna analiza najbolj branih člankov.

Daleč najbolj brane so bile vsebine povezane s koronavirusom. Na drugem mestu so nasveti za prosti čas, kuharski recepti in nasveti iz domače lekarne (še posebej izstopajoči so recepti, kako lahko sami poskrbimo za imunski sistem – izstopata nasveta, kako sami narediti domačo sirotko, Slovenci ponovno odkrivamo brškinov zeliščni čaj …). Povečan je tudi interes za potopisne reportaže. Veliko zanimanja je še zlasti za Azijske države. Kar nekaj medijev je te dni objavilo reportaže o slovenskih upokojencih, ki zimo preživljajo na Tajskem, v Vietnamu, priljubljen je tudi Bali … Bungalovi deset metrov od toplega morja, pod palmami, za 23 evrov na noč in daleč vstran od koronvirusa so očitno sanje mnogih Slovencev in nočna mora hrvaškega turizma.

“Koronavirus je preizkus, kaj smo se naučili od zadnje gospodarske krize,” pojasnjuje Dejan Rebernik, direktor spletne marketinške agencije Adverta, in dodaja: “Tisti, ki so pred desetletjem zapirali in radikalno krčili svoje poslovanje, so potrebovali veliko več časa, da so splavali iz krize. Zato bodo tudi gospodarsko krizo, ki bo sledila epidemiji, prvi premagali tisti, ki bodo pravočasno prilagodili svojo ponudbo. Za nekatere je že sedaj jasno, da bodo imeli izjemne dobičke: živilske trgovine, proizvajalci zdravil, medicinskih pripomočkov, tudi trgovine s kmetijsko opremo … Rast se obeta tudi proizvajalcem dobrin, kjer je proces odločanja pred nakupom daljši: avtomobilizem, nepremičnine, tudi turizem … A pomembno je, kako bodo podjetja izkoristila prav ta čas. Zdaj je čas za informiranje in osveščanje uporabnikov.”

Kar nekaj podjetij tej filozofiji že sledi. Pri NLB osveščajo uporabnike, da so bankovci lahko vir okužbe, varnejše so kartice. Trgovine Spar po marketinških kanalih opozarjajo na pomen varnostnih ukrepov med nakupovanjem. Vedno več je promocije spletnih trgovin, brezstičnega plačevanja in prevzemanja blaga.

“Če sklepamo po vsebinah, ki Slovence te dni najbolj zanimajo, smo kot narod še naprej optimistični in radovedni. Veselimo se poletja in časa, ko bo korona le še spomin na čas, ko so mnogi spremenili svoje potrošniške navade,” zaključuje Rebernik.

Kdo bo del teh sprememb, se odloča prav zdaj.

PR