Blog

Vojna stranem s preveč oglasi

4. 07. 2017 | Oglaševanje

Google je že pred meseci napovedal vojno vsiljivim oglasnim formatom. To je dobro. Slabo pa je to, da so se postavili v vlogo razsodnika. Google bo namreč določil, kaj je vsiljivo in kaj ne. Seveda obstaja bojazen, da njihovi oglasni formati ne bodo nikdar vsiljivi, kar pa ne velja za njihove konkurente, ki že zdaj pobirajo zgolj drobtinice, a v prihodnje očitno še tega ne bodo.

Pred nekaj dnevi pa se je v zgodbo “preveč oglasov” vključil tudi Facebook, ki napoveduje, da ne bo več generiral prometa zaslužkarskim stranem. Dogaja se namreč, da je Facebook vse preveč poln sponzoriranih vsebin, vsebin, ki jih generirajo uporabniki, pa je vse manj. Dogaja se, da se delijo eni in isti prispevki, kar je Facebooku všeč, ker ustvarja vtis obiskane in dinamične strani, v resnici pa gre za balon, ki se sam napihuje in napihuje … A to Facebooka ne moti, motijo pa ga zunanji priveski, ki lepo živijo na račun obiska, ki ga generira Facebook.

K sreči pa je Facebook (za razliko od Googla, ki še vedno molči) objavil nekaj smernic, katere strani bo uvrstil na črno listo:

  • Prva stran ne sme imeti več kot 25 do 30 odstotkov površine zasedene z oglasi. Smiselno.
  • Brez zavajajoče vsebine. Vprašanje je, kako bo Facebook prepoznaval šokantno in provokativno vsebino. Sicer to počno že sedaj. Očitno so dovolj samozavestni, da njihovi algoritmi prepoznajo zavajajočo vsebino. Sicer pa že sedaj, če poskusite oglaševati karkoli o hujšanju, ali prispevke v stilu “prej in kasneje”, ne boste prišli mimo njihovih filtrov. Saj veste: Facebook zna blokirati slike s preveč kožne barve, slike s preveč krvi in razmesarjenih teles pa ne.
  • Oglasi v glavi so strup. Raje jih čimprej umaknite, ker s tem dražite tako Facebook, kot tudi Google.
  • Vsebina je ključnega pomena in ne sme je biti premalo, da jo lahko pajki indeksirajo. Verjetno ni treba posebej poudarjati, da prispevki ne smejo biti krajši od 300 besed.
  • Pop-up okna niso zaželena. Če pa se odpro čez sredino ekrana in pozivajo k všečkanju Facebooka, pa sploh ne.
  • Facebook priporoča največ dve oglasni poziciji. Hm …
  • Še enkrat vsebina. Vsebina je najpomembnejša, vendar samo, če je unikatna, z gostoto ključnih besed manj kot 2%, z največ 5 povezavami na druge strani (pa še te morajo biti “ugledne”), z minimalnimi poudarki, v eni barvi, slovnično pravilna … Facebook se je odločil, da bo očitno postal najstrožji učitelj slovenščine.

Kdaj bodo začele veljati nove smernice, še ni znano, a že z januarjem 2018 bi se utegnil promet, ki ga generira Facebook, drastično znižati. Lahko se zgodi, da bo pri nekaterih v celoti uplahnil.

Zato se v Nemčiji že dogajajo veliki premiki v smeri Pinteresta in Instagrama.

Bodite pripravljeni.

ZVŠ